Grudzień 14 2017 16:14:39
Nawigacja
· Strona główna
· Artykuły
· Download
· FAQ
· Forum
· Linki
· Kategorie newsów
· Kontakt
· Galeria zdjęć
· Szukaj
Rekrutacja 2014/2015
· Podanie
· Oświadczenia Religia
Rok szkolny 2012/2013
· Dyrekcja szkoły
· Kadra pedagogiczna
· Programy nauczania 2012/2013
· Harmonogram dyżurów nauczycieli
· Podręczniki 2012/2013
· Kalendarz roku szkolnego
· Kalendarz maturzysty
· Egzaminatorzy
PZO nowa PP
· Język polski
· Historia kl. 1 PR
· Historia kl. 2 PR
· Historia i społeczeństwo kl. 2
· WOK kl. 1 PP
· WOS kl.1 PP
· WOS kl. 2 PR
· Matematyka
· Fizyka
· Język angielski
· Język niemiecki
· Język rosyjski
· Historia
· Geografia
· Biologia
· Chemia
· Informatyka PR
· EDB
· Podstawy Przedsiębiorczości
· Wychowanie fizyczne
Rok 2011/2012
· Zestaw podreczników
· Zestaw programów
Dokumenty szkolne
· Statut i WSO
· Regulamin ZFŚS
PSO
· Język polski
· Język angielski
· Język niemiecki
· Język rosyjski
· Matematyka kl. 1
· Matematyka kl. 2
· Matematyka kl. 3
· Chemia
· Informatyka
· Geografia
· PO
· TI
· Religia
· Wychowanie fizyczne
Absolwenci
· Podanie o duplikat świadectwa
· Absolwenci LO
· Absolwenci LE
· Absolwenci LOD
· Absolwenci LR
· Absolwenci ZSR
· Absolwenci ZSR-Grabowo
· Absolwenci ŚSZZ
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 102,452
· Najnowszy użytkownik: ihelejar
Lekcja na temat FAS –Alkoholowego zespołu płodowego
W obecnym roku szkolnym uczennice klas trzecich naszego liceum miały możliwość wzięcia udziału w lekcjach prowadzonych przez wykwalifikowanych pracowników Poradni Psychologiczno Pedagogicznej w Gołdapi, panią Bożenę Chilicką i panią Katarzynę Stefanowską. Temat dotyczył FAS –Alkoholowego zespołu płodowego.
Alkoholowy zespół płodowy jest chorobą nieuleczalną, której można uniknąć zachowując abstynencję w czasie trwania ciąży. Do dziś nie określono dawki alkoholu, która byłaby bezpieczna dla płodu. Każda ilość niesie ryzyko wystąpienia zaburzeń w rozwoju dziecka, takich jak:
• Specyficzne anomalie w budowie twarzy,
• Spowolniony rozwój fizyczny przed i po urodzeniu;
• Objawy wynikające z uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego: zaburzenia małej i dużej motoryki, problemy z utrzymaniem równowagi, koordynacji wzrokowo-ruchowej. Zaburzenia sensoryczne w odbieraniu bodźców, w tym głodu, pragnienia, bólu. Trudności z poczuciem własnego ciała w przestrzeni, zrozumieniem kierunków, nieprawidłowe odczucia wzrokowe, dotykowe, słuchowe, smakowe, węchowe. Zaburzenia uwagi, słaba kontrola impulsów, problemy z pamięcią operacyjną, słabe zdolności adaptacyjne. Trudności z uczeniem się, gromadzeniem i wykorzystywaniem informacji, tworzeniem skojarzeń, przypominaniem informacji, zapominanie. Zaburzenia funkcji pamięci bezpośredniej, integracji zdobytych wiadomości, nieprawidłowa percepcja wzrokowa. Trudności w zrozumieniu pojęć abstrakcyjnych m.in.: matematycznych, czasu, pieniądza, odległości. Kłopoty z planowaniem, organizacją, rozwiązywaniem problemów, przewidywaniem, uczeniem się na błędach, oceną sytuacji. Trudności komunikacyjne, opóźniony rozwój mowy, problemy z używaniem języka w bardziej skomplikowanych kontekstach, dosłowne rozumienie pojęć, brak zrozumienia żartów, niezrozumienie intonacji językowej i emocjonalnej (smutek, radość, złość, twierdzenie, pytanie, rozkaz).
(źródło: wikipedia)
Grażyna Górko

FAS
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Aktywny uczeń
Biblioteka
UKS Jantar
NAU Zgłoś szkodę NWW
Stop dopalaczom

masz problem z narkotykami
potrzebujesz pomocy
dzwoń na bezpłatną infolinię
Państwowej Inspekcji Sanitarnej
0-800-060-800
Facebook
RSS
Wygenerowano w sekund: 0.04 - 19 zapytań MySQL 2,569,466 unikalnych wizyt